Мої дані


Грицаєнко Наталія Василівна  Вчитель математики Нестерянської СР ЗОШ І-ІІІ ступенів . Вчитель вищої категорії. 

 

Математику не можна вивчати, спостерігаючи, як це робить сусід

 

 

Нестерянська СР ЗОШ І-ІІІ ступенів






 

 

  Школа, в якій я працюю вже 35  років

САЙТ МОЄЇ ШКОЛИ 

Математик повинен бути поетом в душі. (С. Ковалевська)

В школі всі діти різні і мають різні можливості. З цим вже ніхто сперечатись не стане. Особистісноорієнотваний підхід уже став модним штампом. Ми проголосоли, що до кожного учня підходим як до особистості, враховуємо його нахили та можливості. Це на словах. А насправді? Державний стандарт і кожна програма говорить: "Учень повинен знати, вміти...". А якщо учень не може? Як тоді йому знати, вміти і т.д. Коли кінь не може тягнути занадто важку поклажу, він просто стоїть на місці. Хороший господар зніме половину поклажі, і кінь перевезе її за два рази. То чому ж не зробити так і з учнем. Всі говорять про розвантаження програми,  але ніхто її розвантажувати не збирається. Який відсоток учнів може виконати  існуючі програми? Якщо чесно, то добре - якщо 1%. То не абсурд? Програми написані під можливості  1-2% учнів. А решта, як коні в певний момент зупиняються і стоять на місці, чекаючи, поки їм розвантажать ношу. Та так і не дочекаються. І йдуть із школи недовченими, недооціненими. Простий приклад з математики. Згадаймо квадратне рівняння з курсу алгебри 8 клас. Чи всіх учнів, шановні математики, ви научуєте їх розв'язувати? Ні. А чому? А тому, що мало часу. Адже особливих математичних здібностей для цього не треба. Треба більше часу для вироблення навички. Всі ми в поурочних планах пишемо  "вироблення навичок розв'язування вправ і задач" і відводимо на це 10 - 15 хвилин уроку. Наскільки це реально? Майже нереально для "середнього" учня. А як же той, що "нижче середнього"? Тому дуже хочеться наші програми та держстандарти назвати "найбільшою утопією нашої освіти". Всі розуміють, що виконати їх нереально, але нічого не міняється. А якщо ще подумати про стан здоров'я наших учнів. Дитина, яка добросовісно працює на всіх уроках до п'ятого, шостого уроку стомлюється настільки, що вже не може нічого сприймати. А ми про здоров'язберігаючі технології навчання? І  ще хочемо, щоб  діти хотіли ходити в школу, та ще й вчитися в ній!

Чомусь з'являється багато думок, щодо нашої професії і їх треба, мабуть,  записувати. Питань серед цих думок більше, ніж відповідей. Перше: чому робота вчителя забирає так багато сил і енергії, незважаючи на те, що вона мені подобається. Хоча одночасно я її вже ненавиджу. Ось так! Мені приносить задоволення робота з дітьми, їхні успіхи, можливість допомогти при невдачах. Але як я ненавиджу формалізм і бюрократизм в цій роботі. Напиши доповідну записку, порахуй середній бал, виведи бету (добро всім, хто не знає що це таке) і так далі. А постійні настанови керівництва на педрадах. Чомусь після кожної педради мені хочеться змінити роботу. Відчуття таке, нечебто ти такий нікчема, що далі вже нікуди. І журнал невчасно заповнений, і зошити не завджи перевірені, і поурочні плани, як відписки, і знання в дітей слабі, і так далі до нескінченності. Ми створюємо школу, комфортну для учнів, а хто створить школу, комфортну для вчителя? 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий